8 leggyakoribb téma

Étkezzen egészségesebben a csodálatos szója segítségével!

624
HOZZÁSZÓLÁS:

A szóját már ötezer évvel ezelőtt termesztették Kína délkeleti tartományaiban és Mandzsúriában, majd gyorsan elterjedt Japánban, ugyanakkor évezredek kell et

szoja

tek ahhoz, hogy eljusson nyugatra.

Mára az “arany babból” származó termékek (friss és száraz babszemek, olajak, fűszerező szószok, tej, tofu, lecitin) egyre nagyobb számban és  egyre hívogatóbban tűnnek fel még a nagy áruházak útvesztőiben is. A “divat” számottevő mértékben járult hozzá ehhez a sikerhez, ugyanakkor a szója minden kétséget kizáróan sok erénnyel is rendelkezik.

Milyen tápanyagok találhatóak a szójában?

A szója babszemei átlagosan körülbelül 40% fehérjéből (kétszer annyi, mint a húsban) és közel 20% zsírból (ötször annyi, mint a húsban) épülnek fel. Semmilyen más növény sem ilyen gazdag fehérjében, amely ráadásul többek között az összes eszszenciális aminosavat tartalmazza (a szervezetnek “közvetlen” módon van rájuk szüksége, mert nem

képes azokat egyedül szintetizálni).

Lipid összetétele 85%-ban telítetlen zsírsavakat tartalmaz, ahol a többszörösen telítetlenek vannak túlsúlyban.

Ezeken felül található még benne körülbelül 15% glucid, A- , B1-, B2, B9 -, D- és E-vitaminok, valamint szerény mennyiségben ásványi anyagok (kalcium,vas, magnézium, foszfor, kálium, nátrium, kén) is.

A szója egészségmegőrző szerepe

Csak egy gyors pillantás az előző bekezelésre és azonnal megjelennek a szója, mint teljes értékű élelmiszer tulajdonságai, amelyek azok számára is roppant értékesek, akik vegetáriánus diétát folytatnak.

Kitűnően táplál és energetizál, ezért megfelelően alkalmazható kisgyermekek, felnőttek és túlhajszolt személyek étrendjében. Nagyon könnyen emészthető és gazdag ásványi anyagokban, emiatt hasznos lábadozás, kimerültség esetén és az érzékeny gyomrúaknak.

Ráadásul a szójaolaj rendszeres használata segít megelőzni az érelmeszesedést és a trombózist.

A sokoldalú szója

Nincsenek ellenjavallatok a szójabab vagy számos származékának alkalmazására vonatkozólag sem a hagyományos keleti receptekben, sem a modem konyha néhány hozzávalójának helyettesítése esetén.

Fontos azonban, hogy valószínűtlen csodás eredményekre várva, ne akarjuk radikálisan megváltoztatni a szokásainkat, mert szervezetünk ez ellen fellázadhat.

Mindig tartsuk szem előtt, hogy a szója rendkívül tápláló, ezért csak mértékkel használjuk, és soha ne fogyasszuk hússal együtt.

A szójaolaj néhány betegség esetén nyersen ajánlott, ugyanakkor mint az összes magolaj , a finomítás és a rektifikáiás során ki van téve a többé-kevésbé mérgező kémiai oldószerek káros hatásának, ezért inkább extra szűz olívaolajat használjunk.

624
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!

Friss HOZZÁSZÓLÁSOK

128
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]