8 leggyakoribb téma

Tudja meg, miért annyira egészséges a szója!

626
HOZZÁSZÓLÁS:

A szójabab lehet, hogy  rövidesen a világ legfontosabb élelmiszere lesz. A szó szoros értelmében sokoldalú kis hatóanyagbomba, az értészojabab-szoja-szojafeherje-02kes alkotóelemek valóságos mini kincsestára. Nem véletlen, hogy az egészséges szójaételek már a világ minden részén elterjedtek.

Mivel a szója könnyen emészthető, egyre nagyobb rajongótábora van, és nem csak a legszigorúbb vegetáriánusok, a vegánok táborában, akik teljes mértékben elutasítják az állati eredetű táplálékokat. Ezt a természetes tápanyag-koncentrátumot nem véletlenül nevezik a “szántóföldön termett húsnak”.

Tápanyagbomba

A szójabab az értékes tápanyagok valóságos tárháza. Elsősorban arról híres, hogy igen magas a fehérjetartalma: a bab étkezésre alkalmas 100 grammjából 37 gramm, valamint nagyon hasznos az aminosav-összetétele.

Emellett jelentős mennyiségű ballasztanyagot, szénhidrátot és ásványi anyagot tartalmaz, s nem hagyható figyelmen kívül 18%-os zsírtartalma sem.

Az ásványi anyagokat illetően a kalcium és a magnézium viszi a prímet, de jelentős a vas- és cinktartalma is.

A szójabab a vitaminok széles skáláját kínálja: a béta-karotin mellett van benne B1-, B2-, B6-vitamin, niacin, pantoténsav és nyomokban C-, valamint E-vitamin. Érdeklődésre tarthat számot még a benne található másodlagos növényi anyag, az izoflavon is.

Egy fél csésze száraz szójababban ugyanannyi fehérje van, mint egy 15 dkg-os marhahússzeletben. Ez a fehérje viszont a húséval ellentétben nem fekszi meg a gyomrot, mert ez lúgos, és nem alkot semmilyen savat.

A szójababban nincs koleszterin, viszont sok benne a ballasztanyag, mindez igen kedvező az emésztésnek és a vérzsírnak is. Előnyös továbbá, hogy a szója létfontosságú aminosavakat juttat szervezetünkbe.

Védelem a súlyos betegségekkel szemben

Még zsírösszetétele is igen kedvező, mivel jelentős mértékben telítetlen zsírokból áll, még egy további tényező, ami segít elkerülni az érelmeszesedést, és annak következményeit, a szívinfarktust, a stroke-ot és a trombózist.

A lecitin, a B-vitaminok és a magnézium elősegítik a maximális testi, de mindenekelőtt a szellemi erőkifejtést, továbbá védenek a stresszhatásoktól is. A vas és a cink ehhez még annyival járul hozzá, hogy erősíti az immunrendszert.

A szójabab az egyetlen olyan tápanyagforrás, amely jelentős mértékben tartalmaz két izoflavont, geniszteint és daidceint. Ezek hormon jellegű hatást fejtenek ki, a kalciummal együtt csökkentik a csontritkulás veszélyét és bizonyos rákos megbetegedések kockázatát. 

626
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!

Friss HOZZÁSZÓLÁSOK

129
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]